کارشناس رسمی دادگستری امور بانکی و ارزیابی آپارتمان جهت دریافت وام

امروزه بسیاری از افراد به هر دلیلی اقدام به اخذ وام می نمایند. وام کالا، وام ازدواج، مسکن، کشاورزی، تعمیرات و غیره از نمونه وام هایی است که بانک به متقاضیان عطا می نماید. البته دریافت تسهیلات مستلزم شرایطی است که یکی از آنها داشتن ضامن های معتبر است. در واقع سند ملکی یکی از بهترین ضمانت هایی می باشد که متقاضی می تواند به بانک ارایه بدهد. در ادامه بیشتر به ارزیابی آپارتمان جهت دریافت وام می پردازیم. توجه داشته باشید که کارشناس رسمی دادگستری تاسیسات ساختمانی نیز در موارد استثناء می‌تواند در این ارزیابی نقش موثری داشته باشد.

ارایه سند ملکی برای دریافت وام کافی نیست، بلکه داشتن شرایط لازم برای دریافت وام از جمله داشتن پایانکار و نداشتن بدهی قبلی به بانک نیز الزامی است. بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز برای گرفتن وام و پرداخت هزینه های کارشناسی جهت ارزیابی، در صورت تایید بانک تسهیلات به متقاضی پرداخت می شود. البته شرایط هر بانک متفاوت می باشد و معمولا 65 تا 80 درصد ارزش ملک، تسهیلات عطا می گردد. پس اگر به دنبال وام بالای صد ملیون هستید، باید حداقل ارزش ملک تان دوبرابر باشد. در ادامه به معیارهایی که در ارزیابی آپارتمان تاثیر گذار هستند، اشاره می کنیم.

  • عرصه ملک یکی از موارد در ارزشگذاری آپارتمان جهت اخذ وام به شمار می رود. کارشناس مساحت و موقعیت ملک و هم چنین مشخصات ثبتی و قرار نداشتن در طرح های عمرانی را در ارزیابی ملک در نظر می گیرد.
  • یکی از موارد دیگر در تعیین قیمت ملک، عیان می باشد که می توان به سن ساختمان؛ تعداد طبقات، نوع مصالح استفاده شده، معماری داخلی، هزینه های مرتبط، نوع تاسیسات و غیره اشاره کرد. از مهم ترین موردی که در ارزشگذاری آپارتمان بسیار تاثیر گذار است، تاسیسات ساختمان است. تاسیسات شامل تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی می باشد. سیستم سرمایشی و گرمایشی،سیستم امنیتی، سیستم احقاء حریق، آسانسور، دوربین مدار بسته، داشتن آبنما در حیاط، استخر، سنا و جکوزی و مواردی از این قبیل در برآورد قیمت ساختمان و نظر کارشناسی موثر هستند.

اگر برای دریافت وام اقدام کرده اید، می دانید که باید هزینه های بالایی جهت کارشناسی ملک پرداخت نمایید. ممکن است بعد از برآورد قیمت آپارتمان، میزان تسهیلات پرداختی کمتر از نیاز مالی تان باشد و شما از دریافت وام منصرف شوید. در این صورت تمام هزینه هایی که قبلا پرداخت کرده اید، سوخت می گردد. پیشنهاد می شود قبل از اینکه برای اخذ تسهیلات اقدام کنید، به یک کارشناس مجرب در این زمینه مراجعه کرده تا قیمت آپارتمان را برآورد نماید. همانطور که قبلا اشاره کردیم ارزشگذاری تاسیسات در تعیین قیمت آپارتمان نقش مهمی دارد. کارشناس با برآورد قیمت تاسیسات می تواند مقدار تسهیلات پرداختی بانک را مشخص نماید. مطمئنا تعیین قیمت نهایی آپارتمان و مشخص شدن میزان وام دریافتی می تواند در تصمیم گیری شما برای اخذ تسهیلات از بانک موثر باشد.

بنابراین در صورتی که نیاز به دریافت وام و ارزیابی ملک جهت دریافت اعتبار را دارید می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های موجود با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.